G4 All White Lansering - Swedish Match

Etter en omfattende byråpitch, trakk Sketch det lengste strået.     

Basert på et festival-konsept med en solid artist line-up, street food, visuell branding, popup stand, give ways m.m. var det endelig tid for lansering av Swedish Match sitt nye banebrytende produkt - G4 ALL WHITE.

Arrangementet var for samarbeidspartnere, forhandlere, ansatte og butikker for å opplyse samt bygge kjennskap til nyheten.

Det er veldig strenge lover og regler forbundet med tobakk i Norge, noe som gjør det utfordrende for Swedish Match å bygge kjennskap til nye produkter som lanseres. 

Målsetninger for eventet:

- Lage en lanseringsfest som blir snakket om å husket lenge

- Etablere kunnskap om nyheten og segmentet helhvit snus

- Skape nysgjerrighet gjennom engasjement på sosiale medier

- Styrke Swedish Match sin ledende posisjon i markedet

For å skape engasjement og involvere deltakerene i forkant, produserte vi en festival-app med artistslipp, produktinfo og konkurranser som ble sluppet i tiden opp mot arrangementet.

Begivenheten fant sted på Oslos nye stue, VIPPA med ca 850 deltakere

Prosjektleder: Wugge Yassin.